HomeNieuwsSGP en CDA gaan samen verder

SGP en CDA gaan samen verder

Publicatiedatum: 28 feb. 2018

Na het opstappen van de PvdA-fractie uit de coalitie van SGP, CDA en PvdA op 17 januari j.l., hebben de fracties van SGP en CDA zich beraden op de ontstane situatie. Daarbij hebben we de goede onderlinge verhoudingen in de gemeenteraad als belangrijkste criterium benoemd bij het kiezen van het vervolgtraject. Wij hebben de andere fracties gevraagd naar hun voorkeursoptie en naar de projecten die zij belangrijk vinden om nog te realiseren voor Korendijk in deze termijn. De toegezegde steun van andere fracties aan het huidige college en aan de uitvoering van de Begroting 2018 geven ons het vertrouwen om verder te gaan als een minderheidscoalitie van SGP en CDA. Wij zullen voor de voorstellen die de komende 10 maanden nog in de gemeenteraadsvergadering komen een breed draagvlak zoeken. Wij vertrouwen er op dat we als gemeenteraad in een goede sfeer en samenwerking het beste kunnen blijven bereiken voor Korendijk.