HomeNieuwsSGP pleit voor kwaliteitsimpuls buitenruimte

SGP pleit voor kwaliteitsimpuls buitenruimte

Publicatiedatum: 1 mrt. 2018

Op initiatief van de SGP-fractie is de gemeenteraad akkoord gegaan met het beschikbaar stellen van extra geld voor het opknappen van de buitenruimte in Korendijk.

De SGP vond dit hard nodig gezien de financieel magere jaren die achter ons liggen en waar de gevolgen van de bezuinigingen op de buitenruimte nu zichtbaar werden.

Wat gaat u er van zien? Verschillende plantsoenen worden versneld gerenoveerd, waarbij verouderde beplanting wordt verwijderd en nieuwe aanplant wordt gerealiseerd. Een punt waar de SGP al geruimere tijd voor heeft gepleit, is het verfraaien van de dorpsentrees. Voor het beschikbare geld wordt ook het straatmeubilair (bankjes en afvalbakken) vervangen en het aantal bakken wordt uitgebreid op routes waar veel honden worden uitgelaten. Ook wordt er gekeken naar de verkeersborden in Korendijk. Waar mogelijk worden ze verwijderd of gegroepeerd aan één paal en waar nodig worden ze recht gezet of vervangen.

Kortom, het initiatief van de SGP vond breed draagvlak in de gemeenteraad en u ziet in uw directe woonomgeving iets terug van uw gemeentelijke belastinggeld.